Dış Ticarette Yükleme

Uluslararası ticarette bir malın fiyatı konuşulurken bu fiyata nelerin dahil olduğu çok önemli bir ayrıntıyı oluşturur. Bu yüzden yükleme / teslim şartlarına dikkat etmek gerekir. Sık kullanılan ve standart hale gelmiş yükleme çeşitleri “Uluslararası Ticaret Odası” tarafından tanımlanmış ve özel harf gruplarıyla kodlanmıştır. Uluslararası ticarette ve ticaret yasalarında bu tanımlamalar esas alınır.

Ex-Works (EXW)
Bu yükleme şeklinde satıcı malları kendi tesisinde ambalajlı olarak hazır eder. Alıcı ise kendi nakliyecisini ayarlayıp malları aldırtır. Satıcının sorumluluğu malların taşıyıcıya teslimiyle sona erer.
Örneğin: Ex-Works Milano malların Milano’daki fabrikada ambalajlı ve taşımaya hazır olarak hazır bulunacağı anlamına gelir.

Cost-Insurance-Freight (CIF)
Bu yükleme şeklinde satıcı malları bahsi geçen limana kadar getirtecektir. Bu limana kadar malların nakliye (navlun) ve sigorta bedelleri satıcı tarafından karşılanacaktır. Alıcı malları bahsedilen limandan çeker (gümrükler) ve kendi tesisine taşıtır. Burada oluşacak masraflar da alıcıya aittir.
Örneğin: CIF-Haydarpaşa şeklindeki bir yüklemede satıcı malları Haydarpaşa limanına gönderir, alıcı da malları Haydarpaşa limanında gümrükleyip kendi fabrikasına taşıtır.

Carriage Insurance Paid (CIP)
Bu yükleme şeklinde son durak bir kara gümrüğüdür. Böylelikle yüklemenin gemiyle olmayacağı anlaşılmaktadır. Bu da genellikle daha hızlı ve daha rötarsız bir yükleme anlamına gelmektedir. Satıcı CIF yüklemede olduğu gibi bahsi geçen gümrüğe kadar nakliye (navlun) ve sigorta ücretlerini öder. Alıcı sadece gümrükleme işlemi yapar ve malları gümrükten kendi tesisine taşıtır.
Örneğin: CIP-Erenköy şeklindeki bir yüklemede mallar satıcının sorumluluğunda Erenköy gümrüğüne kadar sigortalanmış olarak gelir. Alıcı malları burada gümükleterek kendi fabrikasına taşıtır.

Free On Board (FOB)
Burada satıcı malları yükleme limanında bir gemiye teslim eder. Geri kalan işlemler ve bu andan sonraki sorumluluklar alıcıya aittir.
Örneğin: FOB-Hamburg şeklindeki yüklemede Almanya’daki bir üretici mallarını Hamburg limanında bir gemiye teslim eder ve sorumluluğu burada biter. Bu andan itibaren oluşacak masraflar ve sorumluluk alıcıya aittir.

Free On Carrier (FCA)
FOB deki şartların kara taşımacılığı için uyarlanmış şeklidir. Satıcı malları çıkış şehrine kadar taşıtıp alıcının nakliyecisine teslim ettirir. Bu andan sonraki masraf ve sorumluluklar alıcıya aittir.

Delivered Duty Unpaid (DDU)
Burada satıcı malları alıcının deposuna veya tesisine kadar teslim eder. Tüm nakliye ve sigorta bedelleri satıcıya aittir. Alıcının tek vazifesi gümrükleme işlemini yapmaktır.
Örneğin: DDU-Pendik şeklindeki bir yüklemede mallar alıcının Pendik’teki tesisine kadar gelir. Alıcı yalnızca gümrükleme masraflarını karşılar.

Delivered Duty Paid (DDP)

Burada satıcı malları alıcının deposuna veya tesisine kadar teslim eder. Tüm nakliye ve sigorta bedellerinin yanısıra gümrükleme masraflarını da satıcıya üstlenir. Alıcı ilave bir bedel ödemeksizin mallarını teslim alır.
Örneğin: DDP-Samsun şeklindeki bir yüklemede mallar alıcının Samsun’daki tesisine kadar gelir. Bu yükleme şekli genellikle yedek parça gibi küçük boyutlu ve düşük bedelli malların yüklenmesinde kullanılır. Büyük hacimli malların gümrük işlemleri karışık olduğundan satıcı ve nakliyeci firmalar bu işlemi üzerlerine almayı tercih etmezler.
E-Bültenimize Kaydolabilirsiniz
Galanthus | Galanthus Ticaret | Polyurethane | Poliüretan
Dış Ticarette Yükleme

Dış Ticarette Yükleme

Uluslararası ticarette bir malın fiyatı konuşulurken bu fiyata nelerin dahil olduğu çok önemli bir ayrıntıyı oluşturur. Bu yüzden yükleme / teslim şartlarına dikkat etmek gerekir. Sık kullanılan ve standart hale gelmiş yükleme çeşitleri “Uluslararası Ticaret Odası” tarafından tanımlanmış ve özel harf gruplarıyla kodlanmıştır. Uluslararası ticarette ve ticaret yasalarında bu tanımlamalar esas alınır.

Ex-Works (EXW)
Bu yükleme şeklinde satıcı malları kendi tesisinde ambalajlı olarak hazır eder. Alıcı ise kendi nakliyecisini ayarlayıp malları aldırtır. Satıcının sorumluluğu malların taşıyıcıya teslimiyle sona erer.
Örneğin: Ex-Works Milano malların Milano’daki fabrikada ambalajlı ve taşımaya hazır olarak hazır bulunacağı anlamına gelir.

Cost-Insurance-Freight (CIF)
Bu yükleme şeklinde satıcı malları bahsi geçen limana kadar getirtecektir. Bu limana kadar malların nakliye (navlun) ve sigorta bedelleri satıcı tarafından karşılanacaktır. Alıcı malları bahsedilen limandan çeker (gümrükler) ve kendi tesisine taşıtır. Burada oluşacak masraflar da alıcıya aittir.
Örneğin: CIF-Haydarpaşa şeklindeki bir yüklemede satıcı malları Haydarpaşa limanına gönderir, alıcı da malları Haydarpaşa limanında gümrükleyip kendi fabrikasına taşıtır.

Carriage Insurance Paid (CIP)
Bu yükleme şeklinde son durak bir kara gümrüğüdür. Böylelikle yüklemenin gemiyle olmayacağı anlaşılmaktadır. Bu da genellikle daha hızlı ve daha rötarsız bir yükleme anlamına gelmektedir. Satıcı CIF yüklemede olduğu gibi bahsi geçen gümrüğe kadar nakliye (navlun) ve sigorta ücretlerini öder. Alıcı sadece gümrükleme işlemi yapar ve malları gümrükten kendi tesisine taşıtır.
Örneğin: CIP-Erenköy şeklindeki bir yüklemede mallar satıcının sorumluluğunda Erenköy gümrüğüne kadar sigortalanmış olarak gelir. Alıcı malları burada gümükleterek kendi fabrikasına taşıtır.

Free On Board (FOB)
Burada satıcı malları yükleme limanında bir gemiye teslim eder. Geri kalan işlemler ve bu andan sonraki sorumluluklar alıcıya aittir.
Örneğin: FOB-Hamburg şeklindeki yüklemede Almanya’daki bir üretici mallarını Hamburg limanında bir gemiye teslim eder ve sorumluluğu burada biter. Bu andan itibaren oluşacak masraflar ve sorumluluk alıcıya aittir.

Free On Carrier (FCA)
FOB deki şartların kara taşımacılığı için uyarlanmış şeklidir. Satıcı malları çıkış şehrine kadar taşıtıp alıcının nakliyecisine teslim ettirir. Bu andan sonraki masraf ve sorumluluklar alıcıya aittir.

Delivered Duty Unpaid (DDU)
Burada satıcı malları alıcının deposuna veya tesisine kadar teslim eder. Tüm nakliye ve sigorta bedelleri satıcıya aittir. Alıcının tek vazifesi gümrükleme işlemini yapmaktır.
Örneğin: DDU-Pendik şeklindeki bir yüklemede mallar alıcının Pendik’teki tesisine kadar gelir. Alıcı yalnızca gümrükleme masraflarını karşılar.

Delivered Duty Paid (DDP)

Burada satıcı malları alıcının deposuna veya tesisine kadar teslim eder. Tüm nakliye ve sigorta bedellerinin yanısıra gümrükleme masraflarını da satıcıya üstlenir. Alıcı ilave bir bedel ödemeksizin mallarını teslim alır.
Örneğin: DDP-Samsun şeklindeki bir yüklemede mallar alıcının Samsun’daki tesisine kadar gelir. Bu yükleme şekli genellikle yedek parça gibi küçük boyutlu ve düşük bedelli malların yüklenmesinde kullanılır. Büyük hacimli malların gümrük işlemleri karışık olduğundan satıcı ve nakliyeci firmalar bu işlemi üzerlerine almayı tercih etmezler.
E-Bültenimize Kaydolabilirsiniz
Galanthus | Galanthus Ticaret | Polyurethane | Poliüretan
Dış Ticarette Yükleme

Dış Ticarette Yükleme

Uluslararası ticarette bir malın fiyatı konuşulurken bu fiyata nelerin dahil olduğu çok önemli bir ayrıntıyı oluşturur. Bu yüzden yükleme / teslim şartlarına dikkat etmek gerekir. Sık kullanılan ve standart hale gelmiş yükleme çeşitleri “Uluslararası Ticaret Odası” tarafından tanımlanmış ve özel harf gruplarıyla kodlanmıştır. Uluslararası ticarette ve ticaret yasalarında bu tanımlamalar esas alınır.

Ex-Works (EXW)
Bu yükleme şeklinde satıcı malları kendi tesisinde ambalajlı olarak hazır eder. Alıcı ise kendi nakliyecisini ayarlayıp malları aldırtır. Satıcının sorumluluğu malların taşıyıcıya teslimiyle sona erer.
Örneğin: Ex-Works Milano malların Milano’daki fabrikada ambalajlı ve taşımaya hazır olarak hazır bulunacağı anlamına gelir.

Cost-Insurance-Freight (CIF)
Bu yükleme şeklinde satıcı malları bahsi geçen limana kadar getirtecektir. Bu limana kadar malların nakliye (navlun) ve sigorta bedelleri satıcı tarafından karşılanacaktır. Alıcı malları bahsedilen limandan çeker (gümrükler) ve kendi tesisine taşıtır. Burada oluşacak masraflar da alıcıya aittir.
Örneğin: CIF-Haydarpaşa şeklindeki bir yüklemede satıcı malları Haydarpaşa limanına gönderir, alıcı da malları Haydarpaşa limanında gümrükleyip kendi fabrikasına taşıtır.

Carriage Insurance Paid (CIP)
Bu yükleme şeklinde son durak bir kara gümrüğüdür. Böylelikle yüklemenin gemiyle olmayacağı anlaşılmaktadır. Bu da genellikle daha hızlı ve daha rötarsız bir yükleme anlamına gelmektedir. Satıcı CIF yüklemede olduğu gibi bahsi geçen gümrüğe kadar nakliye (navlun) ve sigorta ücretlerini öder. Alıcı sadece gümrükleme işlemi yapar ve malları gümrükten kendi tesisine taşıtır.
Örneğin: CIP-Erenköy şeklindeki bir yüklemede mallar satıcının sorumluluğunda Erenköy gümrüğüne kadar sigortalanmış olarak gelir. Alıcı malları burada gümükleterek kendi fabrikasına taşıtır.

Free On Board (FOB)
Burada satıcı malları yükleme limanında bir gemiye teslim eder. Geri kalan işlemler ve bu andan sonraki sorumluluklar alıcıya aittir.
Örneğin: FOB-Hamburg şeklindeki yüklemede Almanya’daki bir üretici mallarını Hamburg limanında bir gemiye teslim eder ve sorumluluğu burada biter. Bu andan itibaren oluşacak masraflar ve sorumluluk alıcıya aittir.

Free On Carrier (FCA)
FOB deki şartların kara taşımacılığı için uyarlanmış şeklidir. Satıcı malları çıkış şehrine kadar taşıtıp alıcının nakliyecisine teslim ettirir. Bu andan sonraki masraf ve sorumluluklar alıcıya aittir.

Delivered Duty Unpaid (DDU)
Burada satıcı malları alıcının deposuna veya tesisine kadar teslim eder. Tüm nakliye ve sigorta bedelleri satıcıya aittir. Alıcının tek vazifesi gümrükleme işlemini yapmaktır.
Örneğin: DDU-Pendik şeklindeki bir yüklemede mallar alıcının Pendik’teki tesisine kadar gelir. Alıcı yalnızca gümrükleme masraflarını karşılar.

Delivered Duty Paid (DDP)

Burada satıcı malları alıcının deposuna veya tesisine kadar teslim eder. Tüm nakliye ve sigorta bedellerinin yanısıra gümrükleme masraflarını da satıcıya üstlenir. Alıcı ilave bir bedel ödemeksizin mallarını teslim alır.
Örneğin: DDP-Samsun şeklindeki bir yüklemede mallar alıcının Samsun’daki tesisine kadar gelir. Bu yükleme şekli genellikle yedek parça gibi küçük boyutlu ve düşük bedelli malların yüklenmesinde kullanılır. Büyük hacimli malların gümrük işlemleri karışık olduğundan satıcı ve nakliyeci firmalar bu işlemi üzerlerine almayı tercih etmezler.